סיקור טסלה מודל 3 שנת 2022

טסלה מודל 3 ממשיכה גם בשנת 2022 להיות מהמובילות בתחום הרכבים החשמליים, עם עיצוב עדכני, ביצועים גבוהים ומערכות מתקדמות. שנת 2022 כוללת מספר עדכונים ביחס לדגמים הקודמים, בעיקר בתחום הביצועים והסוללות.

סקירה כללית

המודל 3 זמין בישראל בשלוש גרסאות עיקריות: גרסת הבסיס SR, גרסת טווח ארוך LR וגרסת פרפורמנס. גרסאות אלו של טסלה מציעות שילוב של ביצועים מרשימים וטכנולוגיות מתקדמות עם טווחי נסיעה מוגברים ויכולת טעינה מהירה במיוחד.

 

טסלה מודל 3 שנת 2022

יתרונות וחסרונות

יתרונות
 

חסרונות
 

טווח נסיעה מרשים, עד 491 ק"מ לגרסת הבסיס

 

תפעול מסורבל של פונקציות רבות דרך המסך
 

ביצועים מצוינים עם תאוצה מהירה

 

נוחות הנסיעה בעיר פחות טובה, במיוחד על כבישים לא חלקים

 

טעינה מהירה מאוד, בעיקר ברשת הסופרצ'רג'רים של טסלה

 

מזגן שמתקשה לקרר בימים חמים, בעיקר בגלל הגג הפנורמי שאינו נסגר

 

פנים הרכב

העיצוב הפנימי של טסלה מודל 3 2022 נשאר מינימליסטי, עם שליטה על כל הפונקציות דרך מסך המגע הגדול. אמנם זה מעניק תחושה טכנולוגית מתקדמת, אך עבור רבים התפעול עלול להרגיש מסורבל, במיוחד בזמן נהיגה. איכות החומרים בתוך הרכב משתנה, עם חלקים מסוימים שאינם ברמת הגימור המצופה ממותג פרימיום.

ביצועי הרכב מודל 3

גרסאות המודל 3 מציעות ביצועים מרשימים בכל הרמות. גרסת הבסיס מצוידת במנוע שמפיק 323 כוחות סוס עם תאוצה של 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גרסת הפרפורמנס, המיועדת לחובבי הנהיגה הספורטיבית, מציעה 510 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. נוסף לכך, הדגם משלב מערכת בלימה רגנרטיבית שמסייעת בנהיגה חסכונית יותר.

חידושים בדגם 2022

החידושים בדגם 2022 כוללים החלפת סוללות הליתיום-יון לסוללות LiFePO4, מה שמעניק שיפור בטווח הנסיעה בגרסת הבסיס (491 ק"מ לעומת 448 ק"מ בדגמים קודמים). למרות זאת, השינוי גורם לפגיעה קלה בביצועים בשל תוספת משקל. גם הטעינה הפכה מהירה יותר, עם אפשרות לטעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-25 דקות בגרסת הבסיס, ועד 27 דקות לגרסת הטווח הארוך.

מחיר וזמינות

בישראל, מחירי טסלה מודל 3 2022 החלו מכ-205,609 ש"ח לגרסת הבסיס, בעוד שגרסאות הטווח הארוך והפרפורמנס עלו משמעותית יותר, והגיעו לסכומים של עד כ-272,711 ש"ח לגרסת הפרפורמנס. ניתן למצוא את הרכב השמלי בשוק היד השנייה במחירים תחרותיים, אך חשוב לשים לב לשחיקת הערך בשל תחרות מוגברת בתחום הרכבים החשמליים.

סיכום

טסלה מודל 3 2022 ממשיכה להיות אחת המובילות בתחום הרכב החשמלי בזכות ביצועים מרשימים, טכנולוגיה מתקדמת וטווחי נסיעה משופרים. עם זאת, בעיות בנוחות התפעול והקרור עלולות להקשות על נהגים מסוימים, במיוחד בתנאי מזג האוויר הישראלי. המודל 3 מתאים במיוחד למי שמחפש חווית נהיגה חדשנית ומהירה, אך חשוב לקחת בחשבון את הנוחות בנסיעה היומיומית.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.