סיקור טסלה מודל 3 שנת 2023

טסלה מודל 3 2023 מציעה חווית נהיגה מתקדמת עם ביצועים חזקים, עיצוב מעודכן ושיפורים טכנולוגיים. מדובר באחת ממכוניות החשמל הנמכרות ביותר בעולם, וגרסת 2023 זכתה למתיחת פנים משמעותית שכוללת שיפורי ביצועים, נוחות ושדרוגים בעיצוב.

סקירה כללית

המודל 3 מגיע בשלוש גרסאות עיקריות: גרסת הבסיס RWD (הנעה אחורית), גרסת טווח ארוך (Dual Motor) וגרסת פרפורמנס שמציעה ביצועים גבוהים במיוחד. המשותף לכל הגרסאות הוא העיצוב המודרני, טווחי נסיעה מרשימים, ומערכות הטעינה המהירות של טסלה.

 

טסלה מודל 3 שנת 2023

יתרונות וחסרונות

יתרונות
 

חסרונות

 

טווח נסיעה מרשים

 

תפעול מסורבל של פונקציות רבות דרך המסך
 
תאוצה מדהימה וביצועים גבוהים

נוחות הנסיעה עלולה להיפגע בכבישים משובשים

 

מערכת בלימה רגנרטיבית מעולה

ראות אחורית מוגבלת וחוסר במצלמה קדמית

 

בידוד רעשים משופר

מערכת המיזוג מתקשה לקרר בתנאים קשים

 

פנים הרכב

העיצוב הפנימי של המודל 3 הוא מינימליסטי ועתידני, עם מסך מרכזי גדול שדרכו מתבצע כמעט כל תפעול הרכב, כולל כיוון המראות, המזגן וההגה. הדבר עלול להיות לא נוח בזמן נהיגה, במיוחד עבור משתמשים שאינם מורגלים בכך. בנוסף, בידוד הרעשים שופר בזכות זיגוג כפול בחלונות, אך בעיית האוורור נותרה בעייתית במזג האוויר החם בישראל.

ביצועי הרכב מודל 3

ביצועי טסלה מודל 3 2023 יוצאים מן הכלל. גרסת הבסיס מציעה 283 כוחות סוס, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות. גרסת הפרפורמנס המרשימה אף יותר עם 510 כוחות סוס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות בלבד. כל הגרסאות מציעות מערכת בלימה רגנרטיבית יעילה שמאפשרת "נהיגה בדוושה אחת", אך מערכת הבלמים הרגילה פחות מדויקת.

חידושים בדגם 2023

החידושים העיקריים של גרסת 2023 כוללים מתיחת פנים בעיצוב החיצוני והפנימי, שיפורים במערכת המתלים לשיפור הנוחות, ושדרוגי בידוד רעשים לטובת נסיעה שקטה יותר. בנוסף, השימוש בצמיגי מישלן e-Primacy שיפר את נוחות הנסיעה.

מחיר וזמינות

בישראל, מחירה של טסלה מודל 3 2023 מתחיל מכ-205,609 ש"ח לגרסת הבסיס, כאשר גרסאות טווח ארוך ופרפורמנס עולות משמעותית יותר, עם מחירים שיכולים להגיע עד 272,711 ש"ח עבור גרסת הפרפורמנס. המחירים כוללים את אגרת הרישוי השנתית.

סיכום

טסלה מודל 3 2023 ממשיכה להוביל את שוק הרכב החשמלי עם ביצועים מעולים, טכנולוגיה מתקדמת וטווח נסיעה מרשים. עם זאת, למי שמחפש נוחות מקסימלית או תפעול פשוט, יש מקום לשיפור בעיקר בתחום הנוחות בתפעול והתנהגות הרכב על כבישים עירוניים. המודל 3 הוא בחירה מעולה עבור חובבי טכנולוגיה והביצועים, אך עלול להיות מאתגר למשתמשים חדשים ברכבי טסלה.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.