סיקור HYUNDAI מודל IONIQ 5 שנת 2023

יונדאי IONIQ 5 היא רכב חשמלי פופולרי בשוק הרכב הישראלי. דגם 2023 עבר מתיחת פנים קלה עם שיפורים בטווח הנסיעה, באבזור ובביצועי הרכב, וזכה לעדכונים טכנולוגיים חדשים ולמערכות בטיחות מתקדמות.

סקירה כללית

יצרנית הרכבים יונדאי מציעה בדגם ה-IONIQ 5 של שנת 2023 עיצוב חדשני ומודרני, גם בחיצוניות וגם בתא הנוסעים. הדגם החדש משופר ביחידות הנעה דומות לאלו של קודמיו, עם גרסת הנעה אחורית המספקת 228 כ"ס, וגרסת הנעה כפולה עם 325 כ"ס. כמו כן, ישנו שיפור משמעותי בטווח הנסיעה, המגיע עד ל-570 ק"מ בישראל, בעקבות הגדלת קיבולת הסוללה ל-72.6 קוט"ש (לעומת 481 ק"מ בדגם הקודם). גם הנסיעה הפכה לנוחה ויציבה יותר בזכות בולמי זעזועים חדשים וחיזוקים במבנה הרכב.

יתרונות וחסרונות

יתרונות
 

חסרונות
 

טווח נסיעה משופר של עד 570 ק"מ

שינויים מינוריים בעיצוב החיצוני

 

 

מערכות בטיחות מתקדמות ועדכניות

מחיר גבוה יחסית בשוק הרכב החשמלי

 

 

אבזור פנימי עשיר וחדשני

תוספות מחירי תחזוקה בגרסאות היוקרה

 

 

פנים הרכב

תא הנוסעים של IONIQ 5 מרווח במיוחד בזכות בסיס גלגלים רחב של 300 ס"מ, הכולל תכנון פנימי מתקדם ועתיר טכנולוגיה. הספסל האחורי נע על מסילה, מה שמאפשר התאמה אישית של החלל הפנימי לפי הצורך. תא הכפפות מוחלף במגירה נשלפת, וקונסולה מרכזית ניתנת להזזה, מה שמוסיף לנוחות ולגמישות. איכות החומרים בתא הנוסעים משופרת וכוללת שימוש בחומרים ממוחזרים, כולל ריפודי מושבים מחומרים ידידותיים לסביבה.

ביצועי הרכב IONIQ 5

ביצועי הרכב בגרסת הנעה אחורית כוללים מנוע חשמלי עם הספק של 217 כ"ס, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מציעה 325 כ"ס. כל גרסאות הרכב מציעות חוויית נהיגה דינמית עם התנהגות כביש יציבה ואיכותית. שיפור נוסף בגרסת 2023 כולל בולמי זעזועים חדשים וקשיחות גבוהה יותר בתושבות הקונסולה כדי להפחית רעידות ולהשיג חוויית נהיגה חלקה ושקטה יותר.

חידושים בדגם 2023

הדגם החדש כולל מערכת בטיחות משודרגת עם בקרת מיקום הידיים על גלגל ההגה, שמירת נתיב מתקדמת ומערכת למניעת פגיעות בחניה. בתחום העיצוב, נוספו תאורת מטריקס LED ומצלמת נסיעה מובנית. לראשונה, מוצעת גם גרסת N-ליין במראה ספורטיבי, הכוללת פגושים מעוצבים, חישוקי "20, ושדרוגים נוספים בתא הנוסעים כגון מושבי ספורט יוקרתיים.

 

HYUNDAI מודל IONIQ 5 שנת 2023

רמות גימור IONIQ 5

ה-IONIQ 5 משווקת בשלוש רמות גימור:

  • Prestige: גרסת הבסיס הכוללת מסך מולטימדיה בגודל "12.25, מושב נהג חשמלי, בלם יד חשמלי, תאורת LED מלאה וחבילת בטיחות מקיפה.
     
  • Supreme: מוסיפה גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי.
     
  • Elite: כוללת מושבי עור, מערכת חימום ואיוורור מושבים קדמיים, חיישני חניה קדמיים, מצלמות 360 מעלות ועוד אבזור יוקרתי.

מחיר וזמינות

מחירי ה-IONIQ 5 משתנים בהתאם לרמת הגימור ולמצב הרכב (חדש או רכב חשמלי יד שנייה). מידע מפורט על מחירי השוק לרכישה בארץ יינתן לאחר חיפוש מידע מעודכן.

סיכום

היונדאי IONIQ 5 לשנת 2023 ממשיכה להיות אחד מהדגמים המובילים בשוק הרכב החשמלי בישראל, בזכות שדרוגים טכנולוגיים, טווח נסיעה מרשים ואיכות נסיעה גבוהה. למרות שמחירה עשוי להיחשב לגבוה יחסית, היא מציעה תמורה משמעותית בעבור כל שקל.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.