סיקור MAXUS מודל Euniq 6 שנת 2023

ה-MAXUS Euniq 6 הוא קרוסאובר חשמלי שיצא בשנת 2023 ומיועד לשוק רכבי הפנאי הבינוניים בישראל. הדגם מציע חוויית נהיגה חשמלית מלאה ומאובזר היטב, ונכנס לקטגוריה שמתאימה למשפחות המחפשות רכב מרווח ומתקדם מבחינה טכנולוגית.

סקירה כללית

ה-Euniq 6 מבוסס על הדגם Maxus D60, אך פותח לגרסה חשמלית. זהו רכב מרווח במיוחד עם ממדים גדולים, הכוללים אורך של 473 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ וגובה חריג יחסית של 174 ס"מ.

עם סוללת 70 קוט"ש וטווח נסיעה משולב של 354 ק"מ (לפי תקן WLTP), הרכב מציע ביצועים מספקים לנסיעות עירוניות ובינעירוניות, אם כי יש לשים לב למגבלות הטעינה ולהקפדה על תכנון נכון של עצירות לטעינה מהירה.

יתרונות וחסרונות

יתרונות
 

חסרונות
 

מרווח פנימי נדיב במיוחד לחמישה נוסעים ומטען

נוחות נסיעה פושרת על כבישים משובשים

 

עיצוב מודרני ומרשים עם מגוון טכנולוגיות מתקדמות

הגה קל מדי ופחות מדויק

 

סוללה חזקה עם טווח נסיעה של 354 ק"מ

זמן טעינה ביתי ארוך יחסית (מעל 10 שעות)

 

מחיר תחרותי ביחס למתחרים בקטגוריה

מערכת טעינה ביתית חד-פאזית איטית

 

פנים הרכב

תא הנוסעים של ה-Euniq 6 מרווח ונוח מאוד, ומכיל מערכות טכנולוגיות רבות כמו מסך מולטימדיה גדול בגודל 14 אינץ', מערכות Apple CarPlay ו-Android Auto. עם זאת, איכות החומרים מגוונת – מושבים מחוממים ומחופים בדמוי עור, לצד פלסטיק קשיח ופחות איכותי בדלתות. העיצוב המודרני יוצר נוחות ונראות יוקרתית, אך ישנם אלמנטים שמשתלבים בצורה פחות הרמונית.

ביצועי הרכב בדגם Euniq 6

המנוע החשמלי של ה-Euniq 6 מייצר 175 כוחות סוס ו-31.6 קג"מ מומנט. למרות הממדים הגדולים של הרכב, הביצועים המתקבלים נחשבים מספקים לנהיגה יומיומית, עם תאוצה של 0-100 קמ"ש ב-9.7 שניות. עם זאת, עקיפות דורשות תכנון קפדני בשל המשקל הגבוה (כ-1.9 טון) שמאט את התגובה של הרכב.

חידושים בדגם 2023

הדגם של 2023 מצויד בטכנולוגיות מתקדמות כמו מצלמות היקפיות לחניה, מערכת בלימה רגנטיבית וטעינה מהירה שמאפשרת טעינה של 10-80% בכ-40 דקות.

 

סיקור MAXUS מודל Euniq 6 שנת 2023

מחיר וזמינות

מחירו של ה-MAXUS Euniq 6 עומד כיום בישראל על כ-198,300 ש"ח. זהו מחיר תחרותי בהשוואה למתחרים אחרים בקטגוריה, והוא מושך במיוחד עבור לקוחות המעוניינים ברכב חשמלי מרווח ועמוס באבזור. בשוק הרכבים החשמליים יד שנייה, מחירי הדגם צפויים לרדת בכ-10-20%, בהתאם לשנה ולמצב הרכב.

סיכום

ה-MAXUS Euniq 6 מציע רכב חשמלי גדול, מרווח ומצויד בטכנולוגיות מתקדמות המתאימות למשפחות המחפשות רכב חשמלי במחיר סביר. עם זאת, נוחות הנסיעה עלולה להתגלות כפחות מרשימה על כבישים משובשים, וזמני הטעינה הארוכים יחסית יכולים להוות אתגר עבור מי שמבצע נסיעות ארוכות רבות.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.