סיקור MG מודל ZS EV שנת 2023

ה-MG ZS EV 2023 הוא רכב פנאי חשמלי עם ביצועים מרשימים, עיצוב מחודש, ומחיר תחרותי בשוק הרכבים החשמליים בישראל. לאחר מתיחת פנים, הוא מציע מספר שיפורים קטנים אך משמעותיים, כמו טווח נסיעה משופר ואבזור מתקדם יותר.

סקירה כללית

הדגם כולל סוללת 69.9 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה מרבי של כ-440 ק"מ בנסיעה עירונית, מה שהופך אותו לאופציה טובה עבור נהגים שמחפשים רכב חשמלי עם טווח בינוני-ארוך. ביצועי המנוע עומדים על 156 כ"ס עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.6 שניות, כאשר מהירות מרבית נמדדת ב-175 קמ"ש. הרכב מגיע בגרסה אחת עם אבזור עשיר למדי, הכולל תאורת LED, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, ומערכות בטיחות מתקדמות.
 

יתרונות
 

חסרונות
 

אבזור עשיר

 

נוחות בינונית בעיר

 

טווח נסיעה מרשים

 

מרווח רגליים מצומצם מאחור

 

תמורה טובה למחיר

מערכת מולטימדיה מעט מיושנת

 

רמת בטיחות גבוהה

 

אין אפשרות לנהיגה בדוושה אחת

 

פנים הרכב

בתוך הרכב, העיצוב עודכן עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול יותר מבעבר. עם זאת, החומרים בו שומרים על אופי פשוט יחסית. תנוחת הישיבה גבוהה, והמושבים הקדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, מה שמוסיף לנוחות הנהג. תא המטען מציע נפח של 450 ליטר, שזה טוב יחסית לקטגוריה שלו.

 

MG מודל ZS EV שנת 2023

ביצועי הרכב ZS EV

רכב האם ג'י מציע חווית נהיגה נוחה עם תאוצה מהירה וביצועים נמרצים. מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטייה מנתיב, זיהוי שטחים מתים ובלימה אוטומטית, מה שמגביר את הבטיחות. עם זאת, נוחות הנסיעה בתוך העיר עשויה להרגיש מעט נוקשה, אבל מחוץ לעיר הרכב מציע חווית נהיגה נוחה יותר.

חידושים בדגם 2023

החידוש המשמעותי ביותר ב-MG ZS EV 2023 הוא תמיכה במערכת טעינה מהירה של עד 93 קילוואט, מה שמאפשר טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-37 דקות בעמדת טעינה מהירה. בנוסף, הרכב תומך ב-V2L, טכנולוגיה המאפשרת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים כמו קורקינט חשמלי או תאורה.

מחיר וזמינות

ה-MG ZS EV 2023 מוצע בישראל במחיר של כ-159,000 ₪, עם אפשרות להנחה נוספת במזומן של 2,000 ₪. שוק רכבים חשמליים יד שנייה עדיין מתגבש, אך סביר שהמחירים ינועו סביב 130,000-140,000 ₪ בהתאם למצב הרכב וטווח הנסיעה.

סיכום

ה-MG ZS EV 2023 ממשיך להיות אופציה תחרותית בשוק החשמליות בישראל, עם אבזור נרחב, ביצועים נמרצים ומחיר תחרותי. עם זאת, מתחרים כמו ה-BYD אטו 3, וג'ילי גיאומטרי C מציבים לו אתגרים במונחי עיצוב ונוחות פנימית. בסופו של דבר, הוא מהווה תמורה טובה למחיר עבור נהגים שמחפשים חשמלית עם טווח נרחב ואבזור מתקדם.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.