סיקור SKODA מודל ENYAQ שנת 2023

הסקודה אניאק 2023 הוא רכב פנאי חשמלי מתקדם המשלב עיצוב חדשני, ביצועים מרשימים וטכנולוגיה מודרנית. מדובר באחד מרכבי ה-SUV החשמליים המובילים בשוק, המבוסס על פלטפורמת ה-MEB של קונצרן פולקסווגן, המשותפת לדגמים כמו פולקסווגן ID.4 ואאודי Q4 e-tron. דגם זה זמין במספר גרסאות בשוק הישראלי, ומציע חוויית נהיגה שקטה וחסכונית לצד אבזור עשיר.

סקירה כללית

האניאק מגיע עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומומנט מיידי, מה שמאפשר לו לספק ביצועים נאותים לעקיפות ונסיעות ארוכות. הרכב מצויד בסוללה בקיבולת של 77 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה שבין 420 ל-445 ק"מ בין טעינות, בהתאם לגרסה. הטעינה המהירה מאפשרת להוסיף 100 ק"מ של טווח תוך כ-11 דקות בלבד. נוסף על כך, יש בו מספר רמות בלימה רגנרטיבית הניתנות לכיוון בהתאם להעדפות הנהג.

 

יתרונות
 

חסרונות
 

טווח נסיעה מרשים (עד 445 ק"מ)

תאוצה פחות מהירה לעומת מתחרות מסוימות

 

עיצוב פנימי מודרני ומסך מולטימדיה גדול

שליטה קולית לא תמיד מדויקת

 

אבזור עשיר כולל טעינה אלחוטית כפולה

הנעה קדמית בלבד בכל הדגמים

 

טעינה מהירה (135 קילוואט)

לא ניתן לנהוג עם דוושה אחת

 

פנים הרכב

בפנים הרכב ניתן למצוא עיצוב מרווח, עם הרבה מקום הן ליושבים מקדימה והן מאחור. הרכב כולל מסך מולטימדיה בגודל 13 אינץ' התומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מערכת שמע עם 8 רמקולים, טעינה אלחוטית כפולה, תא מטען בנפח 585 ליטר ופרטים עיצוביים כמו ידיות כסופות ומשענות יד צפות.

ביצועי הרכב דגם Enyaq

האניאק מתמודד מצוין הן בנסיעה עירונית והן בכבישים מהירים. למרות שמשקלו הכולל וגדלו מרשימים, קוטר הסיבוב הקטן שלו (9.4 מטר) מאפשר תמרון קל, כולל ביצוע פניות פרסה במהירות. בידוד הרעשים מצוין, והמתלים מספקים חוויית נסיעה חלקה ונעימה גם בנסיעות ארוכות.

 

skoda enyaq 2023

חידושים בדגם 2023

לשנת 2023, דגם האניאק כולל מערכת טעינה מהירה יותר ותכונות נוספות כמו עדכונים מהאוויר למערכת התוכנה של הרכב. דגם הקופה החדיש גם מציע עיצוב ספורטיבי יותר בהשוואה לדגם הסטנדרטי, אך מבחינת הביצועים, הוא חולק את אותו מנוע חשמלי.

מחיר וזמינות

בישראל, מחירו של סקודה אניאק 2023 מתחיל בכ-214,900 ש"ח לדגם הבסיסי. הדגמים המתקדמים יותר, כמו גרסת הקופה, עולים סביב 236,400 ש"ח, בהתאם לרמת האבזור והגימור. הרכב מציע אפשרות רכישה דרך מספר סוכנויות בארץ, ומומלץ לבדוק את תנאי הרכישה המיוחדים עקב השינויים במס הקנייה על רכבים חשמליים.

סיכום

סקודה אניאק 2023 הוא רכב פנאי חשמלי מרשים המשלב ביצועים טובים, טווח נסיעה גדול ואבזור מודרני. עבור מי שמחפש רכב חשמלי יד שנייה אמין לשימוש יומיומי עם טכנולוגיה מתקדמת, הוא מהווה בחירה מצוינת.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.