סיקור TOYOTA מודל bZ4X שנת 2023

ה-Toyota bZ4X 2023 הוא אחד הרכבים החשמליים החדשים והבולטים של טויוטה, ומהווה חלק מהמעבר של החברה לכלי רכב עם אפס פליטות. הרכב שייך לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים (SUV) ומוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה, עם טווח נסיעה מכובד ויכולת תמרון טובה, כל זאת במעטפת מרשימה שמותאמת לצרכים העכשוויים של נהגים בישראל.

סקירה כללית

ה-Toyota bZ4X מוצע בישראל בשתי גרסאות עיקריות:

  • הנעה קדמית: 204 כ"ס
  • הנעה כפולה: 218 כ"ס


הרכב מציע טווח נסיעה של כ-380 עד 502 ק"מ לטעינה מלאה, תלוי בתנאי הנהיגה והדגם הספציפי. מדובר בביצועים שמתחרים ישירות עם רכבים חשמליים מובילים בשוק, והוא מספק נוחות נסיעה גבוהה תוך חיסכון באנרגיה.

 

יתרונות
 

חסרונות
 

טווח נסיעה טוב יחסית לרכב פנאי חשמלי

מחיר גבוה ביחס לתחרות

 

מערכות בטיחות מתקדמות

תא מטען קטן יחסית (452 ליטר)

 

נוחות נסיעה ובידוד רעשים טובים

איכות חומרים בתא הנוסעים לא מרשימה

 

פנים הרכב

תא הנוסעים של ה-bZ4X מעוצב בקפידה ומציע מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ', עם תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. לצד זאת, ישנם תאי אחסון רבים, מושבים מרווחים ומערכות אקלום מתקדמות. איכות החומרים בתא הנוסעים נחשבת בינונית ביחס למתחרים, אם כי העיצוב הכללי מודרני ונעים.

ביצועי הרכב בדגם bZ4X

מבחינת הביצועים, הגרסה עם הנעה כפולה מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כ-7.7 שניות, מה שמעניק לרכב עוצמה מספקת לנהיגה עירונית ופרברית כאחד. הוא מצויד במערכות בלימה מתקדמות, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

חידושים בדגם 2023

טויוטה שילבה מספר מערכות מתקדמות בדגם ה-bZ4X לשנת 2023, ביניהן מערכת קדם התנגשות, זיהוי תמרורי דרך עם התאמת מהירות אוטומטית ומערכת התראה בפני עייפות נהג.


Toyota bZ4X

מחיר וזמינות

מחירו של ה-bZ4X בישראל מתחיל מ-245,990 ש"ח לגרסת ההנעה הקדמית, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מתחילה מ-265,990 ש"ח. אגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי עומדת על כ-558 ש"ח.

סיכום

ה-Toyota bZ4X 2023 הוא בחירה מצוינת למי שמחפש רכב פנאי חשמלי מתקדם עם מערכות בטיחות מתקדמות וטווח נסיעה מרשים. עם זאת, המחיר הגבוה ואיכות החומרים בתא הנוסעים עלולים להרתיע חלק מהקונים. ולכן, אופציה של רכישת רכב חשמלי יד שנייה יכולה להיות פתרון מעולה.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.