סיקור SKYWELL מודל ET5 שנת 2023

ה-Skywell ET5 הוא רכב פנאי (SUV) חשמלי בגודל בינוני עם מערכת הנעה חשמלית מתקדמת, טווח נסיעה מרשים ועיצוב יוקרתי. יצרנית הרכב הסינית סקייוול, שנוסדה לפני כשש שנים כחטיבה בקבוצת סקייוורת', התמקדה בפיתוח רכבי פנאי חשמליים, כאשר ה-ET5 נחשב לדגם הבכורה של המותג, שהגיע לישראל בסוף שנת 2021. בשוק המקומי, רכב זה הצליח לחדור בקלות בזכות השירות האיכותי המוענק על ידי היבואנית בישראל.

סקירה כללית

בשנת 2023 הוצג הדגם החדש XR86 של ה-Skywell ET5, הכולל סוללה בקיבולת 86 קוט"ש עם טווח נסיעה של עד 498 ק"מ, לצד גרסת LR72 הוותיקה (72 קוט"ש) עם טווח של מעל 400 ק"מ. גרסת XR86 מתבלטת גם בזכות חזית חדשה ומראה מתוחכם יותר המאפיין את הרכבים החשמליים של הדור החדש.

 

SKYWELL מודל ET5 שנת 2023

יתרונות וחסרונות

יתרונות
 

חסרונות
 

טווח נסיעה מרשים (עד 498 ק"מ)

אין קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי

 

אבזור עשיר ומפנק

בקרת האקלים אינה כפולת אזורים
 

מרווח פנים מרשים
 

צבעי הפנים לא יתאימו לכל טעם
 

שירות לקוחות ברמה גבוהה
 

אלא נבחן במבחני ריסוק אירופיים

פנים הרכב

ה-Skywell ET5 מצויד ברמת גימור "פרימיום" הכוללת תאורה היקפית מלאה מסוג LED, פנסי חזית בטכנולוגיית לייזר, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ומושבים מרופדים מעור משולב אלקנטרה. תא הנוסעים מציע מרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 280 ס"מ ורצפה אחורית שטוחה לחלוטין. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, והנהג יכול אף להמיר את המושב למיטה לצורך מנוחה בזמן הטעינה. קיימות שתי אפשרויות לעיצוב פנים הרכב, אך היעדר קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי מוריד מעט מהנוחות.

ביצועי הרכב בדגם ET5

ה-ET5 XR86 מצויד במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, ומסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות. מערכת ההנעה הקדמית מספקת חווית נהיגה חלקה, עם מהירות מרבית של 150 קמ"ש. הסוללה בנפח 86 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של עד 489 ק"מ, וטעינה מהירה מאפשרת לטעון את הסוללה עד ל-80% ב-40 דקות בלבד.

 

חידושים בדגם 2023

גרסת ה-XR86 מציעה סוללה משופרת עם טווח נסיעה ארוך יותר ועיצוב חדשני בחזית רכב ה-Skywell . הדגם משווק בארץ רק ברמת גימור "פרימיום" עם אבזור עשיר, הכולל פנסי לייזר LED, חישוקי 19 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ', ומשטח טעינה אלחוטי לנייד.

מחיר וזמינות

מחירי הדגם החדש מתחילים מ-239,900 ש"ח לגרסת ה-XR86 פרימיום. עם זאת, קיימת גם גרסת LR72 המוצעת במחירים נמוכים יותר. מחירי הרכב החשמלי יד שנייה לדגם זה עשויים להשתנות בהתאם למצב הרכב ושנת הייצור.

סיכום

ה-Skywell ET5 XR86 מהווה פתרון אידיאלי למי שמחפש רכב פנאי חשמלי מרווח ומאובזר עם טווח נסיעה ארוך. הדגם מתאפיין ברמת אבזור גבוהה, עיצוב יוקרתי ושירות לקוחות ברמה גבוהה בישראל. יחד עם זאת, ישנם מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון, כגון היעדר קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומערכת בקרת אקלים שאינה כפולת אזורים.

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה מנהל תוכן באתר ספרקי.